Cuma, Şubat 16, 2018

Şekersiz Havuçlu Muffin

Şekersiz tarifler denemeye devam ediyorum.
Bu kez Instagramda Merve fit daily hesabında karşıma çıkan şekersiz havuçlu, muzlu, cevizli ve tarçınlı bu keki pişirdim.
Ve nefisss oldu 😋



Malzemeler: 2 Yumurta, 1 bardak tam buğday unu, 1 bardak yulaf unu (ben yulafı rondoda un haline getirdim.) 1 pk kabartma tozu, 1 pk şekerli vanilin, 10 hurma, 1/2 muz, 1/2 çay bardağı zeytinyağı, 1/2 çay bardağından biraz fazla süt, 1 avuç kırılmış ceviz içi, 1 orta boy rendelenmiş havuç, 1 silme tatlı kaşığı tarçın, 2 yk kuru üzüm.



Ön hazırlık: Hurmaları 5 dk kaynar suda bekletip kabuklarını soyun ve çekirdeklerini çıkarın. Ufak parçalara bölüp rondoda muz ile birlikte püre haline getirin.

Yapılışı: Yumurtaları çırpıp muz ve hurma püresini ekleyin. Üzerine sütü ve yağı ekleyip karıştırın. ben bu işlemleri de rondoda yaptım. Daha sonra çırpma kabına alıp üzerine un, yulaf, kabartma tozu ve vanilini ekleyip yeniden karıştırdım. Son olarak havuç, tarçın, ceviz ve kuru üzümü ekleyip 180 derecede pişirdim. Muffin kaplarında 11 ad çıktı. Yaklaşık 18-20 dk'da pişti. Kek muz sayesinde ıslak yumuşacık bir dokuya sahip oluyor.



Benim beklediğimden çok daha lezzetli bir kek oldu.
Yapımı da oldukça kolay.
Risksiz...
2 haftadır şekersiz beslendiğim için tadı benim için gayet tatmin ediciydi.

Not: Şekersiz21gün yapanlar kendi porsiyonlarına şekerli vanilin eklemesin.
Afiyet olsun ❤

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için TEŞEKKÜRLER...