Cuma, Şubat 09, 2018

Hurmalı Truffle

Sosyal medyada, yazılı ve görsel basında sürekli şekerin ne kadar zararlı olduğunu okuyup duruyoruz.
Ben çayı ve kahveyi şekersiz tüketiyorum ama Türk Kahvesine 1 kesme şeker de olsa mutlaka atıyorum. Belki şekere olan bağımlılığım azalır ya da hiç olmazsa Türk kahvesiyle tükettiğim şekerden kurtulurum diye 21 günlük şeker detoksu yapmaya karar verdim.

Şekersiz 21 gün deneyimi için bana bu yolculukta Diyetisyen Özge Bezirci'nin "Şekersiz 21 gün" adlı kitabı kılavuz oldu. Hurmalı Truffle'da bu kitaptan bir tarif. Ben tarifte ufak değişiklikler yaptım ve tam bizlik bir tatlı oldu...

Çikolata krizleri ve kahve yanı için oldukça lezzetli ve pratik.
Mutlaka deneyin!







Malzemeler: 1 su bardağı yulaf ezmesi, 8 hurma, ½ çay bardağı süt, 2 yk kakao, 2 yk pekmez. (Ben pekmez yerine yarım olgun muz koydum. 5-6 çiğ badem ve 2-3 ceviz ilave ettim.)

Yapılışı: Malzemelerin tamamını rondoda karıştırın. Toplamda 15-16 ad minik toplar çıkıyor. Damak zevkinize göre Hindistan cevizi veya kakaoya bulayıp yiyebilirsiniz. 2-3 tanesini ara öğünde çay/kahve ile gönül rahatlığıyla tüketebilirsiniz.

Hem şeker ilavesi yok hem de çikolatayı aratmıyor.
Çocuklar için sütün yanında da şahane olur.
Oğlum bayıldı mesela 😊

Not: Şekersiz 21 gün'de bugün 9. günü geride bıraktım. 21 gün tamamlandığında şekersiz deneyimimden sizlere bahsederim. Sevgiler ♥ 

2 yorum:

  1. Ben de çok uzun zamandır şeker ve diğer karbonhidratlardan uzak duruyorum. Benim avantajım tatlıya düşkünlüğüm yok o yüzden biraz daha kolay oluyor. Bu tarifinizi çok beğendim (sizin pekmezsiz olanını yani) acil durumda çok faydalı olur. Kakao konulmasa nasıl olur acaba? Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      İçine kakao çok yakışıyor. Ama üzerinde bana ağır geldi. Hindistan cevizi ile çok daha hafif oldu.
      Sevgiler :)

      Sil

Yorumlarınız için TEŞEKKÜRLER...